Wordt schrijver en verdien geld

Evolutie: De echte leeftijd van de aarde 1


13-11-2012 door Fleur

Volgens sommigen is de aarde al 4,6 miljard jaar oud, volgens weer anderen is de leeftijd van de aarde 6000 jaar. Een behoorlijk verschil. De wetenschap laat over de leeftijd van de aarde een aantal dingen zien, maar wat is wetenschap? Tegenwoordig zijn er veel mensen die zichzelf wetenschapper noemen, maar het eigenlijk niet zijn. Vaak zijn de uitlatingen van mensen die zichzelf wetenschapper noemen slechts gebaseerd op aannames. Belangrijk dus om zelf na te denken en hiermee te checken of iets waar is of niet. Wetenschap is namelijk weten en niet zomaar klakkeloos iets aannemen.

De aarde wordt wel heel snel steeds ouder

Een aantal zelfbenoemde wetenschappers ging enkele tientallen nog uit van een aarde die enkele miljoenen jaren oud was. Inmiddels maakt men er zelfs van dat de aarde al enkele miljarden jaren oud is. De aade verouderde volgens deze wetenschappers, of beter gezegd aannemersschappers wel erg snel. Wetenschappelijk onderzoek toont echter iets heel anders aan. De aarde bestaat ca. 6000 - 10000 jaar. Een heel ander getal, maar wel keer op keer bewezen d.m.v. verschillende onderzoeken. Hiermee is dit dan ook een betrouwbaar getal.

Helaas is het zo dat de onzin van een miljarden jaren oude aarde zelfs is doorgedrongen in het onderwijs. In diverse schoolboeken staat uitgebreid beschreven over een miljoenen, of soms zelfs miljarden jaren oude aarde. Dit is pure indoctrinatie van kinderen, want het is gebaseerd op religie en nooit aangetoond met wetenschappelijke feiten.

Onderzoeken naar opbouw van de bevolkingsgroei

Op dit moment leven er op aarde ca. 7 miljard mensen. De uitbreiding van de bevolkingsgroei gaat steeds sneller. Dit is logisch, hoe meer mensen er zijn, hoe meer kinderen er geboren kunnen worden. Op basis van cijfers en geschiedkundige gegevens kunnen we inschatten waar ongeveer het startpunt moet zijn. Wetenschappers hebben dit berekend en kwamen tot de conclusie dat de bevolking van de aarde ca. 4400 jaar geleden is begonnen.

Melkwegstelsels verliezen langzaam hun spiraalvorm

Melkwegstelsels hebben een spiraalvorm, maar verliezen deze langzaam. Ondanks dat dit langzaam gebeurt, hadden de melkwegstelsels hun spiraalvorm allang verloren als als ze al miljoenen, of zelfs miljarden jaren oud waren.

De maan gaat ieder jaar een paar cm verder van de aarder afstaan

Ieder jaar gaat de maan weer een stukje verder van de aarde afstaan. De maan kan wellicht ooit zo dichtbij zijn geweest dat je hem op aarde zelfs aan kon raken, maar nog dichterbij dan dat zeker niet. Indien de aarde miljarden jaren oud geweest zou zijn, had de maan dichterbij de aarde moeten staan dan de aarde zelf. Iedere echte wetenschapper weet vast dat dit onmogelijk is.

Kometen verliezen materiaal

Kometen verliezen continu materiaal. Bewezen is dat dit slechts ca. 10000 jaar mogelijk is. Toch zijn er nog steeds kometen. Dit zou dus onmogelijk zijn met een aarde van wel miljarden jaren oud. Mythische verhalen vertellen over de Wolk van Oort. Een wolk die nog nooit door iemand is gezien overigens. Dit is logisch, want de wolk van Oort heeft nooit bestaan.

Het magnetisch veld van de aarde neemt af

Het magnetisch veld van de aarde is de laatste jaren 6% afgenomen. Ooit was het magnetisch veld dus sterker. Indien je dit lineair terugrekent, kan de aard niet ouder zijn dan 25000 jaar. Een magnetisch veld geeft hitte en 25000 jaar geleden zou er geen leven op aarde mogelijk zijn geweest.

De volgende keer nog meer wetenschappelijke feiten

Ik ga de komende tijd verder met schrijven over deze materie. Evolutie is onmogelijk. Ongetwijfeld zal hieronder wel weer gereageerd worden, dit is bij mijn andere artikelen ook gebeurd, maar in geen enkele reactie was enige onderbouwing te vinden. Niet vreemd ook voor een gemiddelde evolutionist. Evolutie is namelijk slechts gebaseerd op geloof en op geen enkel wetenschappelijk feit.


Word schrijver en verdien geld

vanOort (geen familie van) schreef op 14-11-2012 om 04:52

Gniffel gniffel, meisje toch, ga terug met je poppen spelen. Normaliter als een verhaal wat onwerkelijkheden heeft ga je discussiëren en wissel je standpunten uit, dat maakt converseren interessant. Dit verhaal leest als een horrorfilm die zo over de top is dat het gewoonweg lachwekkend is. Meisje, als je zulke verhalen blijft schrijven blijf ik ze lezen, ze zijn vermakelijk.

Het rode mannetje schreef op 14-11-2012 om 04:56

He Fleur, ze zijn niet zo gek op je hier als ik je artikelen lees.

Pegasus schreef op 14-11-2012 om 05:26

Je schrijft: "in geen enkele reactie was enige onderbouwing te vinden." In dat geval heb je blijkbaar niet goed gelezen, ik heb op geen van mijn argumenten op je vorige stuk een reactie ontvangen. Verder zou ik gaarne wetenschappelijke, peer reviewed bronnen van je bovenstaande stellingen willen zien want mij klinkt het als of je iets hebt gelezen en het klakkeloos kopieert. Neem nu je punt over het aardmagnetisch veld waarvan je aanneemt dat het lineair afneemt. Met behulp van paleomagnetisme weten we dat de sterkte en richtingvan het aardmagnetisch veld altijd heeft gefluctueerd. Er is geen trend, laat staan een lineaire trend in te bekennen. Je aanname over de bevolkingsgroei gaat uit van een lineaire bevolkingsgroei. Onze populatie groeit echter exponentieel. Tevens worden er in je aanaame geen rampen meegenomen als ziekten.

johan schreef op 14-11-2012 om 07:20

" De aarde bestaat ca. 6000 - 10000 jaar. Een heel ander getal, maar wel keer op keer bewezen d.m.v. verschillende onderzoeken. Hiermee is dit dan ook een betrouwbaar getal. " Hoe kan het een betrouwbaar getal zijn als er nog steeds zo'n grote marge omheen zit? 6000 of 10000 jaar is nogal een verschil

madbello schreef op 14-11-2012 om 07:20

wat een onzin :-)

demon seed schreef op 14-11-2012 om 08:29

Beste FLeur, Je kan je beter bezighouden met hoe je ongesteld naar de sauna kan gaan dan met wetenschap. Je verzinsel hierboven is eigenlijk zo sneu dat ik bijna medelijden met je krijg.

Thomas schreef op 14-11-2012 om 08:42

Jammer dat mijn reactie niet geplaatst kan worden. wat je zegt dacht ik al maar door je mooie wetenschappelijke argumentatie kan ik het nu ook onderbouwen. En inderdaad ik zie geen tegenargumenten dus heb je gelijk! Super Fleur!:D

ikzelf schreef op 14-11-2012 om 08:54

Leuk stukje voor een amateur cabaret. Of een leuk verhaaltje voor in het haardvuur.

Paddo schreef op 14-11-2012 om 08:54

Fleur, Fleur, Fleur.. wat doe jij jezelf toch aan? “Wetenschap is namelijk weten en niet zomaar klakkeloos iets aannemen.” Ik citeer wikipedia even: Wetenschap is zowel systematische objectieve menselijke kennis, als het proces van kennisverwerving en de gemeenschap waarin deze kennis wordt nagestreefd. Deze gemeenschap heeft haar eigen wetenschappelijke methodes en conventies. Wetenschap en technologie zijn belangrijke elementen van de moderne geïndustrialiseerde samenleving. "Wetenschappers hebben dit berekend en kwamen tot de conclusie dat de bevolking van de aarde ca. 4400 jaar geleden is begonnen." Welke wetenschappers met welk onderzoek? Zou je die bron even kunnen geven zodat iedereen dit kan natrekken? Dat zou wel zo wetenschappelijk van je zijn als je dit doet. “Helaas is het zo dat de onzin van een miljarden jaren oude aarde zelfs is doorgedrongen in het onderwijs. In diverse schoolboeken staat uitgebreid beschreven over een miljoenen, of soms zelfs miljarden jaren oude aarde. Dit is pure indoctrinatie van kinderen, want het is gebaseerd op religie en nooit aangetoond met wetenschappelijke feiten.” Deze tijdspan die wetenschappers hebben wetenschappers bevonden met behulp van koolstof (-14) datering. Koolstof vervalt namelijk na enige tijd (lineair) naar stikstof (-14). Dus je kunt tijd aan de hand dat de staat van een huidig koolstof atoom berekenen wanneer het gemaakt is. Voor stromatolieten geld dit 3,5 miljard jaar[1]. “Ieder jaar gaat de maan weer een stukje verder van de aarde afstaan. De maan kan wellicht ooit zo dichtbij zijn geweest dat je hem op aarde zelfs aan kon raken, maar nog dichterbij dan dat zeker niet. Indien de aarde miljarden jaren oud geweest zou zijn, had de maan dichterbij de aarde moeten staan dan de aarde zelf. Iedere echte wetenschapper weet vast dat dit onmogelijk is." De maan ontstond doordat er een object (ter grootte van ± Mars) in de aarde botste. De aarde kreeg hierdoor de variërende as die ons elke jaar weer 4 seizoenen geeft, en de aarde is een stuk sneller gaan draaien. Ook heeft Theia - de proto-planeet in kwestie - ons ijzeren centrum gebracht, dat uiteindelijke de magnetosfeer rond aarde bracht[2][3]. Dat geef op zijn beurt weer bescherming voor levensvormen[4]. Het meest interessante is dat de maan zich in de rommel - dat tijdens de botsing in een baan rond de aarde vloog - vormde, ook wel een secretie schijf genoemd[3]. En de zuurstof isotopen die van de maanstenen die zijn terug gebracht tijden de Apollo missies, zijn identiek met die van de aarde[2]. “Kometen verliezen continu materiaal. Bewezen is dat dit slechts ca. 10000 jaar mogelijk is. Toch zijn er nog steeds kometen. Dit zou dus onmogelijk zijn met een aarde van wel miljarden jaren oud. Mythische verhalen vertellen over de Wolk van Oort. Een wolk die nog nooit door iemand is gezien overigens. Dit is logisch, want de wolk van Oort heeft nooit bestaan.” De Oort wolk is een overblijfsel van de formatie van ons zonnestelsel[5]. De planetoïde (90377) Sedna is onderdeel van de wolk[6]. Bronnen [1] - http://www.pnas.org/content/106/24/9548 [2] - http://www.nature.com/nature/journal/v412/n6848/full/412708a0.html [3] - http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019103503002999 [4] - http://www.annualreviews.org/doi/abs/10.1146/annurev.ea.15.050187.001415 [5] - http://arxiv.org/abs/astro-ph/0512256 [6] - http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019103505000266

10 De Mensheid schreef op 14-11-2012 om 09:10

whahha dit is gewoon zielig.

11 florus schreef op 14-11-2012 om 09:37

Meisje, je zit op de wetenschap te zeuren maar waar zij je bewijzen voor je aannames. Zeggen dat iets klopt of niet klopt is verwijzen naar het bewijs wat je hebt gevonden. In het kort betekend dit eerst bewijs zoeken dan pas gaan schrijven. ------ Maar je noemt dat de afstand tussen de aarde en de maan vergroot. Daar heb je gelijk in, ongeveer 4 cm, maar dit zal in de toekomst versnellen. Dit komt door een paar dingen, de aantrekkingskracht van de maan en de aarde naar elkaar toe, de aantrekkingskracht van de zon op de maan (en aarde), de rotatie die de maan om de aarde maakt en het draaien van de aarde en maan. ------ Maar terug op punt van 4 cm per jaar, deze waarde vergroot over een periode van tijd. Maar als je kijkt op het moment is de afstand tussen de aarde en maan 363 345 Kilo meter of wel 363 345 000 Meter of wel 36 334 500 000 centimeter. Dus even een makkelijk reken sommetje 36 miljard delen door 4 is 908 362 500 jaar dat is vanaf 0 cm tussen de aarde en de maan. Maar persoonlijk weet ik niet hoe hoog de versnelling is van de ruimte tussen de maan en aarde. ------ Even een quote: "De maan schijnt 4,6 miljard jaar oud te zijn. De geleerden zijn het er over eens dat hij is ontstaan doordat een groot hemellichaam in botsing is gekomen met de aarde, waardoor een stuk van de aarde is afgebroken en de maan is gaan vormen." ------ En dan te weten (althans een goede aanname) is dat de maan is ontstaan door een komeet inslag in de aarde in de periode dat de aarde nog vloeibaar was. ------ Bronnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maan - http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Maan/013.html - http://www.wolderwijdweer.nl/Maan/de_maan.htm

12 florus schreef op 14-11-2012 om 09:46

In mijn stukje heb ik een klein reken foutje gemaakt. _-----------------------------_ Maar als je kijkt op het moment is de afstand tussen de aarde en maan 363 345 Kilo meter of wel 363 345 000 Meter of wel 36 334 500 000 centimeter. Dus even een makkelijk reken sommetje 36 miljard delen door 4 is 908 362 500 jaar dat is vanaf 0 cm tussen de aarde en de maan. -_____________________________________- Moet het volgende zijn _-------------------------------------_ Maar als je kijkt op het moment is de afstand tussen de aarde en maan 363 345 Kilo meter of wel 363 345 000 Meter of wel 36 334 500 000 centimeter. Dus even een makkelijk reken sommetje 36 miljard delen door 4 is 9 083 625 000 jaar dat is vanaf 0 cm tussen de aarde en de maan. -_____________________________________- Ik was een tiental vergeten. Het aantal uit de som moet 9 miljard zijn. Kortom 2 keer zo uit dan uit de quote komt.

13 Frans schreef op 14-11-2012 om 09:49

Het gevaar is dat steeds meer mensen deze religieuze onzin geloven. In de Verenigde Staten is dit al 50% van de mensen. Een leraar werd daar aangeklaagd door studenten, omdat hij op school beweerde dat de evolutietheorie waar was en de rest onzin. Mensen waar zijn we mee bezig. Gelukkig is het aantal mensen, dat hier in deze onzin geloofd gering. Religie heeft te maken met aannames en niet met feiten, zoals de wetenschap. Dus hebben deze religieuze sprookjes ook niets met wetenschap te maken. Het gevaar hiervan is dat steeds meer mensen een totaal irrationele wereldbeschouwing hebben.

14 Gewone man. schreef op 14-11-2012 om 09:54

O, o, oohw! Wat een onzin. Ongehoord dom. Ga toch lekker aan de kassa zitten bij de Jumbo........

15 griet titulaer schreef op 14-11-2012 om 10:37

Hahahahaha, OMG dit is gewoon gênant. Meisje wat doe je jezelf aan. Het raakt echt kant, noch wal. Maar goed, dit is ook geschreven door dezelfde auteur van " Kooktijd van een ei, kook perfecte eieren"

16 Aernoud schreef op 14-11-2012 om 10:55

Mwhaa ik meen dat ik deze dame en haar clubje al meerdere malen met een voet tussen de voordeur heb aangetroffen. ......

17 days of our lives schreef op 14-11-2012 om 11:06

Je geeft aan dat de aarde tussen de 6000 en 10000 jaar oud is. Waarin zit die marge van 4000 jaar? Verderop presenteer je een argument dat de aarde 25000 jaar oud kan zijn. Waarom is dit weerlegd en moet het tussen de 6000 en 10000 jaar zijn?

18 Grueber schreef op 14-11-2012 om 11:45

"Wetenschap is namelijk weten en niet zomaar klakkeloos iets aannemen." Ach ja, de definitie van wetenschap van Fleurtje. Als je niet eens weet wat wetenschap is, dan is het niet verstandig om ook maar iets over wetenschap te melden, je maakt je namelijk belachelijk.

19 Wonder schreef op 14-11-2012 om 11:47

Ik wou een echte reactie schrijven maar... HAHAHAHA, wat een flopstuk!

20 Onker Knolrabi schreef op 14-11-2012 om 12:41

"Wetenschappers hebben dit berekend en kwamen tot de conclusie dat de bevolking van de aarde ca. 4400 jaar geleden is begonnen." En hoe kom je dan uiteindelijk uit op een leeftijd van 6000-10.00 jaar? 6000-10.000 jaar dat is nogal een grote marge. Hoe hebben ze dat getal geschat? En wanneer zijn de dinosauriers uitgestorven volgens jouw berekening?

21 Moi schreef op 14-11-2012 om 05:28

Whoehahahaha..volgens mij haal je weer wat termen door elkaar; ovuleren, evalueren en evolueren.

22 Guarnere schreef op 16-11-2012 om 12:06

Fleur... Jij bent dom.

23 Bram schreef op 19-11-2012 om 08:57

Helemaal eens met dit verhaal. Daarnaast ben je nog een belangrijk detail vergeten Fleur( geeft niet). De aarde is niet rond zoals door de meesten wordt beweerd maar kubusvormig. Als de aarde namelijk rond zou zijn, hoe kan het dan dat wegen plat zijn enz. ?

24 Niels schreef op 01-12-2012 om 07:11

Ik vind dat iedereen moet geloven wat hij/zij wilt, en er is niks mis met staan voor wat je gelooft. Het is niet erg sociaal iemand zo onderuit te halen omwille van haar geloof zoals hier in sommige reacties wordt gedaan. Wat ik wel kwalijk vind is de manier waarop Fleur hier de wetenschap zo aanvalt met non-argumenten die niet onderbouwd zijn. Ik ben geoloog en ken de bewijzen tegen wat je hier allemaal zegt Fleur, en het gaat een beetje ver om die hier allemaal op te sommen (dat is voor een deel al voor me gedaan trouwens). Als je zo graag je punten wilt verdedigen is dat natuurlijk prima, maar geef je bronnen weer en kom met srgumenten die ergens op gebaseerd zijn. Als je dat niet kunt schrijf dan niet zo'n verhaal, want je vraagt zo om deze reacties...

25 Rene schreef op 19-06-2013 om 04:37

Veel mensen hier zeggen dat de foutmarge van 6000 tot 10.000 jaar te groot is maar hebben jullie welleens de foutmrges van C14 dateringen gezien ?

26 Danny schreef op 01-01-2015 om 12:06

pp

evolutie is een domme theorie je hoef geen eens christenen te zijn omdat een domme theorie te vinden dat je twijfelt aan wie God is en wat hij wil dat kan ik nog wel begrijpen maar dat er een God is dat mag wel duidelijk zijn daar zit alles net iets te mooi voor in elkaar en kom aub met een goede reactie in plaats van Fleur af te zeiken want zo sterk en overrulend zijn jullie argumenten nou ook weer niet het is makkelijker om in God te geloven dan in zo domme theorie daar is eigenlijk veel meer geloof voor nodig en het wordt ten onrechte kennis genoemd en ten onrechte wetenschap maar ja het is zo makkelijk om met de meerderheid mee te gaan men houdt die domme theorie maar al te graag in stand waarom omdat er maar 1 alternatief is voor evolutie is en dat is geloven in een schepper zij geloven liever zo iets doms dan dat ze moeten erkennen dat er een God is. is er een ontwerp dan is er ook een ontwerper! deze regel geldt bij alles dus ook bij de schepping. ik vergelijk deze discussie met 2 computers die discussieren of de mens wel bestaat

27 danny schreef op 01-01-2015 om 12:24

het is wel de liefde van God die mensen veranderd en niet de discussies van wie er nou gelijk heeft! ik wens iedereen een gelukkig 2015 en dat we wat aardiger voor elkaar mogen zijn. Groeten Danny

Reageer op "Evolutie: De echte leeftijd van de aarde 1"



Populaire artikelen

10-04-2012 Vette vissoorten: Welke vis is vette vis?
19-02-2013 In badkleding naar de sauna of toch liever bloot?
09-10-2012 Badkamer voegen: voegen verwijderen
15-01-2013 Konijn kopen: Franse hangoor
06-11-2012 50 tinten grijs film: Wanneer en wie?
09-11-2012 Kooktijd koolrabi, Hoelang moet koolrabi koken
19-02-2013 Mooie Push up bikini
15-11-2012 De beste sauna van nederland
15-01-2013 2 beeldschermen op 1 pc - Twee monitoren
29-12-2012 Jeroen Spitzenberger: Boudewijn in Divorce
11-12-2012 Tv in slaapkamer of kinderkamer
11-12-2012 Date in de sauna
12-12-2012 50 Tinten grijs e-book downloaden
12-12-2012 Abonnement Veronica gids: aanbieding
25-03-2012 Wat kost een dagje naar de sauna?



Nieuwe artikelen

01-12-2016 Vrij op naam kopen, hoe werkt dat?
01-12-2016 Hoe werkt een opstalverzekering?
30-11-2016 Eerste huis kopen
30-11-2016 Hypotheek informatie
26-11-2016 Kinderkamer Styling tips
26-11-2016 Korting op Theater Tickets?
26-11-2016 Ontbindende voorwaarden overzicht
26-11-2016 Einde rentevaste periode
23-11-2016 Alles over de woekerpolis 2017
22-11-2016 Korting pretpark
15-11-2016 Pensioen, waar moet ik rekening mee houden?
15-11-2016 Bieden op een huis, wat is een goed bod?
13-11-2016 Onafhankelijk pensioenadviseur
12-11-2016 Wat is rentemiddeling en is het voor mij interessant?
08-11-2016 Luier aanbiedingen

Vond je dit artikel nuttig?

25 stemmen
Evolutie: De echte leeftijd van de aarde 1


Anderen lazen ook:

Algemeen.info wordt milieubewust gehost door TransIP - Smart and Simple

Login